۱۳۹۲ تیر ۴, سه‌شنبه

جواب مخالفت با امارت اسلامی


حوالی بامداد امروز سه شنبه، چندین انفجار منطقه شش درک شهر کابل راتکان داد. این انفجار ها هنگامی دریک محل استراتژیک که دروازه شرقی کاخ ریاست جمهوری و دفترمحلی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا - سیا- قرار دارد، رخ داد.
ایوب سالنگی به بی بی سی گفته است که در اثر این انفجار و درگیریِ پس از آن، مهاجمان مسلح از پا در آمده اند و دستکم سه تن از نیروهای امنیتی نیز کشته شده اند. با این حال، آقای سالنگی می گوید که آرامش به محل بازگشته است.

این انفجار ها درحالی رخ داده است که صبح امروز قرار بود آقای دابینز نماینده ایالات متحده و حامدکرزی -هرکدام- کنفرانس خبری داشته باشند. اما برگزاری نشست خبری آقای دابینز و رییس جمهورکرزی پس از این انفجار لغوشد.
گفتنی است آقای دابینز از قطر به کابل آمده و احتمالن پیامهای روشنی از جریان دیدارش با برخی مقامات طالبان در دفتر قطر به رییس جمهور آورده است. با این وجود اما، طالبان با ارسال نامه ی به رسانه ها، مسوولیت این حمله را پذیرفته اند.
چندی پیش رییس جمهورکرزی در واکنش به بلند شدن پرچم طالبان در دفتر سیاسیِ طالبان درقطر، جریان مذاکره برسر عقد پیمان امنیتی با ایالات متحده را به حالت تعلیق در آورد. هرچند که نماینده گان سیاسی طالبان مجبور به پایین کشیدن پرچم شان شدند، اما، می توان حمله امروز را جدی ترین تهدید و واکنش طالبان دربرابر کرزی دانست. هرچند که این حمله می تواند پیچیده تر از آن باشد که بتوان به این راحتی، درباره اش حرف زد.