۱۳۹۲ خرداد ۱۹, یکشنبه

کرزی برای اشتراک در نشست 'آمریکا و جهان اسلام' به قطر سفر کرد



منبع: بی بی سی

گفتگوها در مورد روند صلح دولت افغانستان، بخشی از هدف حامد کرزی در سفر به دوحه است (عکس از آرشیف)
حامد کرزی رئیس جمهوری افغانستان قبل از ظهر امروز، برای اشتراک در اجلاس 'آمریکا و جهان اسلام' کابل را به مقصد دوحه پایتخت قطر ترک کرد.
گفته شده است که گفتگوهای در مورد روند صلح دولت افغانستان با مقام های دولت قطر، از دیگر اهداف سفر رئیس جمهوری به دوحه است.
در یک خبرنامه دفتر ریاست جمهوری افغانستان آمده است که آقای کرزی قرار است امروز در اجلاس بین‌المللی، آمریکا و جهان اسلام که در دوحه قطر برگزار می‌شود سخنرانی کند و "دیدگاه افغانستان را در رابطه به مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی" بیان کند.
آقای کرزی را در این سفر یک هیات عالی رتبه دولت افغانستان از جمله دکتر رنگین دادفر سپنتا مشاور شورای امنیت ملی و صلاح‌الدین ربانی رئیس شورای عالی صلح همراهی می‌کند.
خبرنامه ریاست جمهوری افزوده که حامد کرزی در این سفر با مقام های دولت قطر در مورد روابط دوجانبه و روند صلح افغانستان "بحث و تبادل نظر" خواهد کرد.
دفتر رئیس جمهور کرزی گفته است که اجلاس بین‌المللی آمریکا و جهان اسلام با عنوان "یک دهه دیالوگ" و به منظور تجدید تعهدات در خصوص روابط آمریکا با جهان اسلام برگزار می‌شود و دورنمای آینده افغانستان و پاکستان و تاثیرات آن روی امنیت داخلی این کشورها و منطقه را به بررسی می‌گیرد.
رئیس جمهوری افغانستان در حالی به قطر سفر می‌کند که تلاش های دو کشور به منظور ایجاد دفتر نمایندگی سیاسی برای طالبان به هدف مذاکرات رو در رو هنوز منتج به نتیجه‌ای نشده است.
این دومین سفر حامد کرزی به قطر در سه ماه اخیر است. رئیس جمهوری افغانستان در یازدهم حمل/فروردین امسال با امیر قطر در مورد اینکه چطور کشور قطر می‌تواند زمینه ساز گفتگو میان گروه طالبان و شورای صلح افغانستان شود، صحبت کرد.
حکومت افغانستان از مدت ها به این سو در هماهنگی با مقام های دولت قطر روی طرحی کار می کنند که بر اساس آن طالبان بتوانند با حضور در میز مذاکرات از مجرای دفتر سیاسی در قطر، با دولت افغانستان از نزدیک گفتگو کنند.
حضور نمایندگان گروه طالبان در میز مذاکره با شرایط دولت افغانستان همراه بوده است، از جمله این که مخالفان مسلحی که برای گفتگو با دولت از طالبان نمایندگی می کنند باید با خود مدارکی داشته باشند که اعتماد دولت افغانستان را فراهم کند. مساله‌ای که گفته می‌شود ایجاد دفتر نمایندگی طالبان در قطر را هم تا حالا به تاخیر انداخته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

در 2014 قرار است چه اتفاقی بیفتد؟